Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(9)
Poezja
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(7)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(16)
Autor
Syska Dariusz
(10)
Juul Jesper (1948- )
(6)
Juul Jesper (1948-2019)
(4)
Kohn Alfie
(3)
Krüger Knut (1966- )
(2)
Malarecka Bogumiła
(2)
Olbiński Rafał (1945- )
(2)
Rosenberg Marshall B
(2)
Zabierzewski Zdzisław
(2)
Zawadka Michał
(2)
Baczyńska Barbara (tłumacz)
(1)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Bochenek Karolina
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cyran-Żuczkowska Aleksandra
(1)
Fanning Patrick
(1)
Gray Peter (1946- )
(1)
Hart Sura
(1)
Hellman Beata
(1)
Hellmann Beata
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Hoeg Peter (1957- )
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Kalla Daniel
(1)
Kindle Hodson Victoria
(1)
Landis Dana
(1)
Marciniakówna Anna
(1)
McKay Matthew
(1)
Oien Monica
(1)
Paleg Kim (1954- )
(1)
Schonefeld Agnieszka
(1)
Stubberup Michael (1956- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Rodzice
(8)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(12)
Dziecko
(4)
Rodzina
(4)
Dzieci
(3)
Nastolatki
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Uczniowie
(2)
Agresywność
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Empatia
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Metody nauczania
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Psychologia
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Samopoznanie
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Wiersze
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dialog zamiast kar / Zofia Aleksandra Żuczkowska. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, cop. 2013. - 254, [1] s. : il. ; 21 cm.
"Książkę Zofii Żuczkowskiej polecam wszystkim, którzy chcą poprawić swoje relacje z bliskimi, a szczególnie gorąco rodzicom. Tym, którzy szukają sposobu na kłótnie w piaskownicy, i tym, którzy obawiają się buntu nastolatka." Joanna SZULC, redaktor naczelna miesięcznika "Dziecko" "Autorka podważa wiele staromodnych, ale i nowomodnych stereotypów wychowawczych. Jej książka jest ciekawa i mądra!" Jan WRÓBEL, nauczyciel, dziennikarz, dyrektor I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego "Bednarska" w Warszawie.Ta książka to podsumowanie wieloletniej pracy z dorosłymi i dziećmi - efekt praktycznego zgłębiania zasad Porozumienia bez Przemocy (NVC) Marshalla B. Rosenberga. Autorka dzieli się w niej swoim bogatym doświadczeniem w kształtowaniu relacji z dzieckiem, opartych na obustronnym dostrzeganiu i poszanowaniu uczuć i potrzeb.Zofia Aleksandra ŻUCZKOWSKA jest pedagogiem, autorką książki Wychowanie bez klapsa (2006). Razem z Karstenem Schacht-Petersenem, terapeutą i certyfikowanym trenerem NVC, prowadzi treningi dla nauczycieli, rodziców całych rodzin w Szkole Empatii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-297.
Jak zabawa sprawia, że dzieci są szczęśliwsze, bardziej pewne siebie i lepiej się uczą? Dzieci potrzebują zabawy. Potrzebują zabawy z innymi dziećmi bez nadzoru dorosłych. Tylko w takiej zabawie mogą nauczyć się radzenia sobie z emocjami, nawiązywania przyjaźni, rozwiązywania konfliktów i wielu, wielu innych umiejętności. Zabawa spełnia bardzo ważną funkcję w rozwoju dzieci. Amerykański psycholog Peter Gray dowodzi, że jest ona naturalnym sposobem, w jaki dzieci uczą się, że nie są bezradne. W ten sposób zdobywają nowe umiejętności, radzą sobie z strachem czy złością, poznają możliwości swojego ciała, nawiązują przyjaźnie i znajomości, rozwiązują problemy. Żeby jednak zabawa spełniała swoją funkcję, musi być wolna i pozbawiona nadzoru dorosłych. Tylko wtedy dzieci same mogą ustanawiać reguły, samodzielnie rozwiązywać problemy i zdobywać mnóstwo kompetencji społecznych. Zabawa odgrywa także wielką rolę w przyswajaniu wiedzy. Niestety, większość szkół tego nie docenia i nie wykorzystuje. Dzieci spędzają czas w ławkach, przygotowując się lub rozwiązując testy i bezwolnie wykonując polecenia nauczycieli. Pozostałą część dnia kradną im zajęcia dodatkowe i praca domowa. W życiu współczesnych dzieci jest coraz mniej wolności i coraz mniej zabawy. W efekcie mamy wiele przemęczonych, zewnątrzsterowych i często samotnych dzieci, które zupełnie straciły zapał do nauki. W przyszłości będzie im trudno uwierzyć we własną sprawczość, rozwinąć odpowiedzialność i samodzielność. Rodzice powinni stwarzać dzieciom warunki i więcej okazji do swobodnej zabawy z innymi dziećmi, zaś nauczyciele w większym stopniu wykorzystywać wolność i naturalny dziecięcy instynkt uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18370 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka doświadczonych trenerek Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) to doskonałe wprowadzenie do rodzicielstwa zbudowanego na szacunku i empatii. Prezentuje zasady komunikacji empatycznej, która sprzyja rozwiązywaniu konfliktów i tworzeniu silnej więzi z dzieckiem.Może stanowić pomoc dla rodziców i dzieci szukających wyjścia z błędnego koła wzajemnej krytyki, nieporozumień i niezaspokojonych potrzeb.Ta niezwykle ważna, ale i bardzo praktyczna książka nauczy cię, jak naprawdę przygotować twoje dziecko do życia w świecie.Marshall B. Rosenberg, twórca Porozumienia bez PrzemocyAutorki tej bardzo potrzebnej polskim rodzicom książki pokazują, na czym polega pełna wzajemnego szacunku relacja z dziećmi.Zofia Aleksandra Żuczkowska, trenerka Porozumienia bez Przemocy. (www.azymut.pl)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na górze okładki : Europejski autorytet w dziedzinie wychowania.
Czy agresja u dzieci jest zła? Czy trzeba ją potępiać i eliminować z przedszkoli i szkół? Niemal wszyscy zgodnie odpowiadają: tak! Otóż, nie - twierdzi Jesper Juul. Uznany pedagog i terapeuta ma odwagę iść pod prąd powszechnych przekonań. Trzeba uczyć dzieci radzić sobie z agresją i zamieniać ją w pozytywne działanie, ale nigdy nie należy jej tłumić. Tłumienie i potępianie może prowadzić do różnych negatywnych skutków w przyszłości, szczególnie u chłopców: począwszy od nieumiejętności radzenia sobie w konkurencyjnym środowisku, a skończywszy na niekontrolowanej przemocy i brutalnej przestępczości. Jesper Juul pokazuje, jak najlepiej postępować z przejawami agresji u dzieci, jak wspólnie rozładowywać dziecięcą frustrację i zamieniać ją w pozytywną energię. Agresywnym dzieciom przede wszystkim należy się zrozumienie - pisze - ponieważ są one tylko naśladowcami agresywnych dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 170-171.
Empatia to życzliwość, zrozumienie dla siebie i innych ludzi oraz zdolność do wczuwania się w to, co czują. Jednak tylko ktoś, kto czuje się bezpiecznie z samym sobą, może wchodzić w głębszy kontakt z innymi ludźmi oraz okazywać im empatię.Jesper Juul wraz z zespołem pięciu duńskich psychologów i terapeutów napisał tę książkę, aby pokazać, jak można pracować nad własną wrażliwością i samoświadomością, wspierając swoją zdolność do empatii. Każdy człowiek się z nią rodzi, ale można ją także rozwijać i pogłębiać.Jest to książka dla wszystkich osób, które chciałyby kultywować w sobie wrażliwość na głos swojego serca. Jej celem jest inspirowanie dorosłych, ale została napisana także dla dzieci, ponieważ przedstawione w niej ćwiczenia są przeznaczone również dla nich. Empatia wzmacnia dzieci, gdyż daje im wewnętrzną kotwicę, uczy rozumienia siebie i umożliwia rozwój w obszarach, które zazwyczaj nie są wspierane przez naszą edukację i kulturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18919 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie? JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach. Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
1. UCZNIOWIE POD PRESJĄ SZKOŁY * Dzieci chcą się uczyć * Prawo do nauki zamiast obowiązku szkolnego * Utrata wspólnych wartości * Samodzielne myślenie zamiast wykonywania rozkazów * Wychowawcze zadania szkoły * Za co odpowiadają rodzice? * Co mogą szkolni psychologowie? * Czego potrzebują dzieci? * 2. SZKOLNY TRÓJKĄT * Kobiety przetarły drogę dzieciom * Jakich uczniów chcą szkoły? * Szkoła w defensywie * Kompetencje w budowaniu relacji * Na czym polegają kompetencje w budowaniu relacji? * Siła definicyjna dorosłych * Sztuka dialogu * Czy media są niebezpieczne? * Praca domowa jako zarzewie konfliktów * Otwartość i uznanie * 3. JAK MOŻNA ROZLUŹNIĆ SZKOŁĘ? * Rozmowa ze szwajcarskim psychologiem Paulem Kimem * 4. ROZMOWY Z RODZICAMI * 5. NASZA PORAŻKA Z "TRUDNĄ MŁODZIEŻĄ" * Nadmiar odpowiedzialności * Czy istnieją "trudne dzieci", czy tylko my chcemy mieć za łatwo? * Cała władza w ręce specjalistów * Konieczność otwarcia się * Posłuszeństwo za wszelką cenę? * Obiekty pedagogiczne * Wiara w siebie a poczucie własnej wartości * Kiedy współdziałanie i relacje są udane? * 6. KTO TO JEST DOBRY PEDAGOG? * Jakie mamy cele wychowawcze? * Posłuszeństwo czy zdrowie psychiczne? * Autorytet osobisty nauczycieli * Relacja podmiot-podmiot * Rzemiosło pedagoga i kompetencje w budowaniu relacji * Integralność i współdziałanie * 7. W STRONĘ SZKOŁY JUTRA * Rozmowa z Christophem Schuhmannem, założycielem Szkoły Życia w Hamburgu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18012 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
U dołu okł.: Od wychowania do więzi.
Ile odpowiedzialności można przekazać nastoletniemu dziecku? Co robić, kiedy nie radzą sobie w szkole? Jak reagować na łamanie ustalonych reguł? Co robić, kiedy dom zamienia się w hotel? Jak odbudować nadszarpnięte zaufanie? Kiedy miłość rodziców zamienia się w obsługę? Kiedy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie - twierdzi Jesper Juul. Jednak, właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości wychowawcze i naprawiać błędy. Niestety, takie turbowychowanie nie przynosi jednak spodziewanych rezultatów. Rodzice wciąż mają duży wpływ na myślenie i postępowanie nastolatka, ale jako partnerzy, którzy poprzez swoje wartości i doświadczenie motywują go do odpowiedzialnego wejścia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17566 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Dzieci potrzebują przywództwa dorosłych, ponieważ brakuje im doświadczenia i siły wewnętrznej, żeby samemu decydować o sobie. Jak jednak korzystać z władzy rodzicielskiej, żeby nie ranić dziecięcych uczuć? Bycie liderem to niełatwe zadanie dla rodziców, którzy nie chcą być autorytarni, ale nie zamierzają także rezygnować ze swojej roli w rodzinie. Jesper Juul pokazuje, że można przewodzić dzieciom, szanując ich godność, integralność i granice. Kluczowe są wartości, jakimi kierują się dorośli, ponieważ one tworzą jakość wzajemnych relacji i dają dzieciom siłę na resztę życia. Nie można wychować silnego i zdrowego człowieka, jeśli nie dba się o jego siłę i zdrowie już w dzieciństwie. Jego poczucie własnej wartości stanowi najlepszą barierę wewnętrzną przeciw zagrożeniom współczesnego świata. To jednak oznacza, że już w domu rodzinnym musimy wcielać w życie wartości, które wspierają rozwój integralności i poczucia własnej wartości wszystkich członków rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18743 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Dostępna również jako e-book.
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie? JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach. Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki : kiedy kończy się wychowanie? / Jesper Juul ; przekład Dariusz Syska. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2014. - 205, [3] strony ; 21 cm.
Na okładce: Bądź sparingpartnerem dla swojego dziecka!
Dostępna również jako e-book.
Ile odpowiedzialności można przekazać nastoletniemu dziecku? Co robić, kiedy nie radzą sobie w szkole? Jak reagować na łamanie ustalonych reguł? Co robić, kiedy dom zamienia się w hotel? Jak odbudować nadszarpnięte zaufanie? Kiedy miłość rodziców zamienia się w obsługę?Gdy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie - twierdzi Jesper Juul. Niestety, właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości wychowawcze i naprawiać błędy. Takie turbowychowanie nie przynosi jednak spodziewanych rezultatów. Rodzice wciąż mają duży wpływ na myślenie i postępowanie nastolatka, ale jako partnerzy, którzy poprzez swoje wartości i doświadczenie motywują go do odpowiedzialnego wejścia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
Rodzina i dziecko z chorobą przewlekłą / Jesper Juul ; przekład Agnieszka Schonfeld. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2019. - 92, [4] strony ; 21 cm.
Dziecko z chorobą przewlekłą lub niepełnosprawnością potrzebuje dokładnie tego samego co inne dzieci, tylko często bywa redukowane przez świat zewnętrzny do swojej choroby. Jak zadbać o równowagę między chorobą a zdrowiem? Jak wzmacniać odporność psychiczną dziecka w kontakcie ze światem? Jak zaspokajać jego potrzebę poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za siebie? Jak zmieniają się relacje w rodzinie, kiedy choroba staje się nowym "członkiem rodziny"?Diagnoza choroby przewlekłej u dziecka bywa szokiem dla całej rodziny. Rodzice skupiają wtedy całą swoją uwagę i energię na walce o zdrowie, często zaniedbując własne potrzeby oraz potrzeby innych członków rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Europejski autorytet w dziedzinie wychowania.
Dostępna również jako e-book.
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy w porę zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć w nich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem wzmacniamy je, a jakim osłabiamy?Współcześni rodzice często czują się bezradni względem swoich dzieci. Gubią się też wśród porad wychowawczych, które mają sprawić, że ich dzieci staną się posłuszne i grzeczne.Jesper Juul, europejski autorytet w dziedzinie wychowania, twierdzi, że dzieci wcale nie muszą być grzeczne! Zamiast tego powinny mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Powinny także stopniowo uczyć się odpowiedzialności za siebie, a w razie potrzeby także za innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pandemia / Daniel Kalla ; z jęz. ang. przeł. Beata Hellmann. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, cop. 2011. - 468, [4] s. ; 20 cm.
Najpierw była epidemia SARS, potem ptasia grypa, teraz zakażenia bakterią EHEC, a niedługo być może wybuchnie prawdziwa pandemia. Co się stanie, jeśli terroryści wejdą w posiadanie śmiercionośnego wirusa? I gdy zaszczepią go w Stanach Zjednoczonych i Europie? Czy można obronić się przed gotowymi na wszystko szaleńcami? Egipski potentat prasowy, laboratorium w Somalii, agenci CIA, skorumpowany chiński lekarz, dzielny detektyw z kairu, dr Noe Haldane ze Światowej Organizacji Zdrowia i jego rozpadające się małżeństwo...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mit pracy domowej / Alfie Kohn ; przekład z języka angielskiego Anna Boniszewska. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2018. - 205, [2] strony ; 21 cm.
Tytuł oryginału: The homework myth : why our kids get too much of a bad thing.
Bibliografia na stronach 197-199. Indeks.
Powszechnie uważa się, że praca domowa to konieczna część edukacji. Panuje tendencja do zadawania coraz więcej i coraz młodszym dzieciom. Jednak badania naukowe dowodzą, że potencjalne korzyści tych praktyk są minimalne i ograniczają się tylko do starszych uczniów.Nowa książka autora bestsellerowego Wychowywania bez nagród i kar ukazała się właśnie nakładem Wydawnictwa Mind.Alfie Kohn zachęca do debaty nad zaletami i wadami pracy domowej. Jego książka przynosi skrupulatną analizę badań naukowych oraz mitów narosłych wokół edukacji. Kohn zachęca nauczycieli i rodziców do odważnego i krytycznego stanowiska wobec tradycji, która odbiera radość z nauki i czas potrzebny na życie rodzinne.ALFIE KOHN - amerykański badacz interdyscyplinarny, ceniony ekspert od edukacji i wychowania, błyskotliwy krytyk kultury rywalizacji i wychowania opartego na kontroli. Jego pola zainteresowań to zagadnienia motywacji, współpracy i długoterminowych skutków strategii wychowawczych. Znany przeciwnik ocen w szkołach i rywalizacyjnego podejścia do nauki. Autor wielu książek, cenionych i głośno komentowanych na całym świecie. W Polsce ukazało się dotychczas Wychowanie bez nagród i kar (2013) i Mit rozpieszczonego dziecka (2018).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The myth of the spoiled child.
Bibliografia na stronach 261-[275]. Indeks.
Czy współczesne dzieci są rozpieszczone?Czy rodzice pozwalają im na zbyt wiele?Jak przygotowywać je do wyzwań dorosłego życia?Czy trzeba przyzwyczajać dzieci do porażek, frustracji i cierpienia?Czy rywalizacja w młodym wieku rzeczywiście wzmacnia?Czy samodyscyplina może mieć jakieś ciemne strony?Kto korzysta na posłuszeństwie naszych dzieci?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19230 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Prowokacyjna książka renomowanego autora na temat wychowania i dyscypliny.
Książka wybitnego amerykańskiego psychologa może zaskoczyć rodziców przyzwyczajonych do tradycyjnych poglądów na temat wychowania i dyscypliny. Powołując się na dziesiątki fachowych badań, autor demonstruje negatywne skutki kontrolowania dzieci za pomocą nagród, pochwał i kar. Co ważniejsze, demonstruje także, jak niszcząca dla dziecięcej psychiki jest warunkowa akceptacja, tak zwana miłość odmawiana, zależna od tego, czy dziecko spełnia oczekiwania rodziców. Jest ona częstym środkiem wymuszania posłuszeństwa u dzieci. Kohn obnaża również współczesną kulturę współzawodnictwa i presję sukcesu, która ciąży na współczesnych dzieciach i młodzieży. Jego książka to lektura obowiązkowa każdego rodzica, który chciałby być na bieżąco z najnowszą wiedzą na temat dzieci.Książka zdobyła najważniejszą amerykańską nagrodę dla książek parentingowych: złotą nagrodę NAPPA (National Parenting Publications Awards) w 2006 roku.Alfie KOHN (ur. 1957) jest amerykańskim badaczem interdyscyplinarnym, specjalizującym się w tematyce edukacji i wychowania. Jego pola zainteresowań to zagadnienia motywacji, współpracy i długoterminowych skutków strategii wychowawczych. Znany przeciwnik ocen w szkołach i rywalizacyjnego podejścia do nauki Autor m.in. książek Punished by Rewards (Ukarani przez nagrody), No Contest (Bez rywalizacji), What Does It Mean to Be Well Educated? (Co to znaczy być dobrze wykształconym?).Książka Kohna prezentuje alternatywny model wychowania, który pomaga dzieciom stać się troskliwymi i odpowiedzialnymi ludźmi.Adele FABER, współautorka książki: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały ? jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17134 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.05.2024)
Książka
W koszyku
Dlaczego złościmy się na dzieci? Kiedy złość staje się poważnym problemem w rodzinie? Jakie mogą być jej konsekwencje? Jak nie dopuścić do tego, by zdominowała relacje z dzieckiem? Oto mądra i prosta książka na temat rodzicielskiej złość. Autorski zespół psychologów pokazuje, jak zmienić swój sposób postępowania, myślenia i komunikacji z dzieckiem, żeby skutecznie rozwiązywać rodzinne konflikty - bez złości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. przytyt.: Obserwacje, uczucia, potrzeby, prośby.
Oto zbiór ostatnich pism Marshalla B. Rosenberga, jednego z największych nauczycieli naszych czasów, który wbrew wszechobecnej przemocy na świecie konsekwentnie wprowadza w życie swoją pokojową filozofię życia i zaraża nią innych. Człowieka, który wierzy, że naturą ludzką jest dawać siebie innym i czerpać radość z tego, że nasze wspólne życie staje się lepsze.Czeka cię niemiłe spotkanie z szefem? Wychowawczyni zadzwoniła ze szkoły w sprawie twojego dziecka? Jesteś po nieprzyjemnej kłótni z partnerem lub partnerką? Wiesz, że twój kolejny ruch zdecyduje o relacji z ważnymi dla ciebie osobami? Jak postąpić? Jak się zachować?Często znajdujemy się w podobnych sytuacjach - i równie często reagujemy według stałych schematów: bronimy swoich racji, nie chcemy słuchać drugiej strony, mówimy rzeczy okrutne ze złości lub frustracji. Ale może być inaczej. Porozumienie bez Przemocy dostarcza narzędzi do lepszego rozumienia siebie i innych. Pokazuje, jak dotrzeć do sedna konfliktów i jak je rozwiązać. Jak komunikować innym ludziom swoje potrzeby, nie raniąc ich, oraz jak odgadywać ich potrzeby.Oto najnowsza książka twórcy Porozumienia bez Przemocy. Marshall B. ROSENBERG podsumowuje w niej swoje wieloletnie doświadczenie w praktycznym zastosowaniu rewolucyjnej metody komunikacji. Pokazuje, jak dotrzeć do sedna konfliktów i jak rozwiązywać je bez użycia przemocy. Podkreśla znaczenie świadomości swoich potrzeb oraz umiejętności empatycznego rozumienia potrzeb innych ludzi. Uczy znajdowania strategii działania, które zaspokajają potrzeby wszystkich stron. Radzi, jak przekształcić złość w pozytywne działanie. Dzieli się swoją techniką prowadzenia warsztatów i pracy z ludźmi. Z jego doświadczenia skorzystają psychologowie, terapeuci, nauczyciele, rodzice, menedżerowie oraz osoby szukające inspiracji w rozwoju osobistym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17233 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst równoległy polski, angielski. Spis treści także angielski.
W kolejnej książce Michał Zawadka zagłębia się w rozwoju życiowych i społecznych postaw dzieci. Publikacja łączy w sobie wiersze z malarstwem na najwyższym poziomie. Teksty swoim przesłaniem uczą wiary w siebie, doceniania innych, asertywności, sztuki dobierania mentorów, określania marzeń, zarządzania czasem, współdziałania w grupie i innych kompetencji miękkich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19073 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst równoległy polski, angielski. Spis treści także angielski.
W kolejnej książce Michał Zawadka zagłębia się w rozwoju życiowych i społecznych postaw dzieci. Publikacja łączy w sobie wiersze z malarstwem na najwyższym poziomie. Teksty swoim przesłaniem uczą wiary w siebie, doceniania innych, asertywności, sztuki dobierania mentorów, określania marzeń, zarządzania czasem, współdziałania w grupie i innych kompetencji miękkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. LA II (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej